myleneinperu.reismee.nl

¡El tiempo vuela cuando te diviertes!

Hallo iedereen,

Inmiddels al week 3. Wat gaat dat snel, of zoals ze hier zeggen ¡El tiempo vuela cuando te diviertes!

Afgelopen week heb ik me samen met Lohanna ingeschreven voor een salsacursus. Het oorspronkelijke plan was om drie keer per week met de beginnerslesmee te doen. Inmiddels is dat plan een beetje gewijzigd, ik doe zelf mee de 'gemiddelde' dansers en ben gevraagd om de danspartner van onze docent te zijn tijdens de beginnerslessen. Heel leuk, want nu leer ik het dus supersnel! Zaterdag zijn ik, Lohanna en Daniel met de dansschool mee geweest naar een salsa-avond in een lokale bar hier. Heb mijn ogen uitgekeken. Er komen allemaal lokale leraren op dit feest af, en watkunnen die dansen! Dan gaat me niet lukken in de komende twee weken denk ik, maar heb zelf wel ook veel gedanst. Kortom:een topavond!

Zaterdag overdag heb ik met Lohanna, Danielen LinLin (meisje van school) de vier ruines rondom cusco bezocht; saqsaywaman, q'enqo, pukapukara en tambomachay. We hadden op het centrale plein hier een taxi aangehouden om ons naar de tempels te brengen, en onze taxichauffeur bleek ook gids te zijn. Dus voor 10 soles pp (ongeveer 3 euro) heeft hij ons gebracht en hadden we gelijk een gids voor de hele middag. Dat noem ik een goede deal. En de chauffeur trouwens ook, we hebben zijn telnummer gekregen voor eventuele komende uitstapjes!

Zondag was het plan een vrouwendag te doen, dus zijn we naar een echte peruaanse spa geweest. Ik ben een ervaring rijker, maar wat is dat vies! Na een uur in de bus te hebben gezeten, zijn we ongeveer tien minuten binnen geweest voordat we er snel weer vandoor zijn gegaan. 's Avonds nog wel lekker gegeten in onze favoriete restaurantje hier.

Vandaag en gisteren weer school en werk. Heb deze week priveles eneen topprof! We gaan ons focusen op mijn communicatieve vaardigheden in plaats van op grammatica, daar kan ik dus iets mee! Hij geeft helaas wel redelijk wat huiswerk en ik heb verschrikkelijk weinig vrije tijd. Dus dat is iedere dag een uurtje eerder opstaan denk ik, niet maken betekend namelijk een liedje zingen.

Werk gaat ook steeds beter, omdat mijn spaans beter gaat heb ik steeds meer contact met de moeders. Gisteren hebben we bijvoorbeeld samen wiskunde zitten doen, en geloof me dan moet je je hersenen laten kraken. Ze spreken geen engels, maar qua wiskunde lopen ze hier zeker voor op ons!

Ow net trouwens nog even in angst gezeten, heb gisteren mijn kleren naar de laundry gebracht en toen ik ze vanmiddag wilde gaan ophalen waren ze er niet meer. Ik werd vriendelijk verzocht weg te gaan, zodat ze eens rustig konden zoeken. Net snel even langsgeweest, en ze zijn gelukkig terecht. Anders had ik hier nog moeten gaan shoppen.

Ga mijn lange (sorry) verhaal afsluiten, want moet weer naar een volgende salsales!

Tot schrijfs!

PS Het is eindelijk gelukt foto´ste uploaden!

Reacties

Reacties

Nadine

Ben dan toch wel beniewd wat zo'n Peruaanse spa innhoudt?? ;) Maar wel tof dat je Spaans zo hard vooruit gaat zeg! En ik blijf jaloers op de salsalessen!
x

Nienke

Hee myl! Ik heb van de week je stukje gelezen toen ik stond te wachten in de vrieskou hier. Helaas waren mn vingers te bevroren om iets te reageren... Dus bij deze! Ik ben super benieuwd hoe je spaans is zeg! Als je thuis komt zal ik je eens over horen uit de Wat&Hoe ;)
Ow en ik vroeg me af of het liedje "Ai se eu te pego" bij jullie ook zo'n enorme hit is. Komt uit Brazilië als ik me niet vergis. Heel veel plezier nog daar en met de saldalessen. Nog even volhouden met het drukke programma. Voor je het weet staat Erik al weer voor je neus :D

Liefs Nien x

Rian

Hallo Meylene,

Gaaf daar. Je geniet zichtbaar. Dit is een erg leuke manier om de taal en de cultuur te leren kennen. Wij genieten van je reisverhalen en foto's. Nog veel plezier.

Oma Kamp & Opa v Wezenbeek

Hoi Mylene,
We komen net terug van de musical de Droomvlucht en vonden het een heel leuk cadeau.
Daarna hebben we je foto's gezien. Heel erg leuk! Het aller aller beste gewenst en samen nog heel veel plezier!
Liefs opa en oma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active