myleneinperu.reismee.nl

Cavia en tokkelen

Hoi lieve allemaal,

Inmiddels alweer halverwege mijn laatste week alleen in Cusco. Vandaag school en werk geskipt, dus eindelijk weer eens tijd voor een verhaaltje.

Doordeweeks is alles een beetje hetzelfde gebleven. In de ochtend les en in de middag werken. Vorige week hele week priveles en een leraar die zich vooral op praten wil focusen. Erg relaxed, want ik zit voornamelijk op school om dat te leren. Helaas is mijn lerares van deze week het daar helemaal niet mee eens, de verschillende verleden tijden vliegen mij (en mijn drie klasgenootjes) om de oren. Niet echt boeiend kan ik jullie melden; vooral omdat ik die in de praktijk toch niet veel zal gebruiken ben ik bang. Deze week dus maar extra oefenen met de kindjes en mama`s van mijn werk.

Werk bevalt wel nog steeds goed, heb heel veel foto`s van de kindjes en als het lukt zal ik er zo weer een paar online zetten. Gisteren met de klusjesman van werk een tafel wezen kopen. Goed om met hem mijn spaans te oefenen, maar wat ik vooral grappig vond was het feit dat de poten van de tafel bij een andere winkel worden gekocht dan het tafelblad. Dat kunnen we ons in nederland toch niet voorstellen.

Afgelopen weekend lekker relaxed gedaan. Vrijdagavond weer naar de salsaclub geweest tot vier uur; het was erg gezellig en heb weer veel gedanst. Zaterdag eerst een tempel bezocht en daarna naar een echte spa geweest. Heerlijk! En dat voor 8 euro voor een hele middag. `s Avonds lekker gegeten en daarna nog een keer een kijkje genomen bij de salsaclub, maar was kapot dus na een drankje lekker naar mijn bedje. Zondag zouden we gaan tokkelen, maar omdat dat helaas vol bleek te zijn alleen een markt bezocht. Daar verkochten ze zo een beetje alles van wc-papier tot dikke flatscreens, leuk om te zien allemaal.

Gisterenavond echt de toerist uitgehangen en met nog vier anderen cavia gaan eten. Hoewel de smaak niet tegenviel, blijft dit bij een eenmalige ervaring. Buiten het feit dat er een dood beest op je bord ligt, zit er bijna geen vlees aan. Geen aanrader!

Vandaag school en werk geskipt om alsnog te gaan tokkelen met Enrico en Shannon. Blij dat ik dat gedaan heb, het was super! Vanochtend al vroeg vertokken naar een berg een uurtje hier vandaan. Eigenlijk zouden we daar alleen vijf tokkelbanen doen, maar omdat er mensen waren die ook het beklimmen van de berg hadden gereserveerd en omdat ze niet genoeg gidsen hadden voor twee groepen mochten wij gratis mee. Gelukkig maar, want ik had dat niet graag willen missen. Zal proberen ook foto`s hiervan online te zetten, dan begrijpen jullie vast wel waarom. Het tokkelen zelf was overigens ook vet, met de snelste baan ga je met 70 km per uur over de sacred valley. TOP!

Nog drie daagjes en dan is Erik hier, heb er zin in! Hij heeft een vakantie verdiend, want is vandaag officieel afgestudeerd. Volgende verhaal schrijven we dus gezellig samen en vanuit een andere locatie.

Kus en knuffel vanuit Cusco!

Reacties

Reacties

Sill, Swen, Steven en Annuska

He Myl,

Goh wat maak jij leuke dingen mee. Druk druk druk maar je pikt er een hoop van op. Heb je de schoentjes voor je kindjes al gekocht? Vonden ze ze mooi?
Je zit al weer bijna op de helft. Nog 2 dagen en je ziet je menneke weer!!! Heb je hem niet gemist?
Met sill en Swen gaat alles goed. Swen had weer een goed rapport en Sill kan al alleen zitten. Alleen het is zo'n eigenwijze dondersteen, ze wil nog steeds niet van haar buik naar de rug draaien.
Heel veel plezier de volgende 4 weken en geniet van jullie vakantie.

Dikke kus Sill, Swen, Steven en Annuska

PS je suikerpotje is binnen!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active