myleneinperu.reismee.nl

Drie koningen en Pisac

Ik zou jullie in mijn nieuwe verhaal laten weten hoe mijn weekend was: in een woord TOP! Maar laten we eerst bij het begin beginnen, mijn vrijdagmiddag kreeg namelijk ook nog een onverwachte wending.

Na het schrijven van mijn vorige verhaal pakte ik zoals 'gewoonlijk' de bus naar de kindjes. Daar aangekomen kreeg ik te horen dat we die dag hoog bezoek zouden krijgen en wel van de drie koningen. Ik wist toen nog niet zo goed wat te verwachten, maar jullie moeten het je voorstellen als pakjesavond bij ons. Onder het gezang van ongeveer 25 kindjes arriveerde rond drie uur het hoog bezoek met tassen vol met cadeautjes. Alle kindjes en ook de moeders (even ter info: ben niet geplaatst in een weeshuis, maar een opvanghuis voor moeders tot max. 18 jaar en hun kindjes) moesten in een kring gaan zitten en mochten een voor een bij de koningen komen om hun cadeautje in ontvangst te nemen. Jullie hadden de gezichtjes moeten zien; zo ongelofelijk gelukkig! Heb zelf trouwens ook nog een cadeautje gehad, een ketting gemaakt door een van de moeders. Echt heel lief! Na de cadeautjes melk met zoet brood en rond zeven uur was het feest helaas weer ter einde.

Zaterdag met Lohanne (mijn huisgenootje) en een jongen uit Duitsland de ruines in Pisac bezocht. Die liggen helemaal bovenin de bergen dus dat was een aardige klim, maar het uitzicht en de zonsondergang daar maakte het zeker de moeite waard. Die nacht ook in Pisac blijven slapen, zodat we daar de beroemde zondagmarkt konden bezoeken. Het eerste souvenirtje is in the pocket!

Later die dag nog met zo een beetje de meest locale bus mogelijk (wat overigens een geweldige ervaring was) de Salinas bezocht, dat zijn baden waar zout in wordt gewonnen. Ook dit was weer een hele klim, maar zoals jullie misschien op facebook hebben gezien: het was erg indrukwekkend.

Nu alweer twee dagen school en werk achter de rug, en heb helaas ook weer huiswerk. Dat ga ik nu snel maken; heb priveles deze week dus sjoemelen is geen optie.

Tot schrijfs! X

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active