myleneinperu.reismee.nl

Otra vez!

¡Hola guapos!

Mijn eerste week in Cusco zit er alweer bijna op, wat gaat dat verschikkelijk snel zeg! Een korte samenvatting; ik heb een leuk gastgezin, de lessen gaan goed, en de kinderen op mijn vrijwilligersproject zijn schatjes!

Voor diegene die tijd hebben een iets langere samenvatting.

Zondag ben ik na een lange reis veilig aangekomen, en mijn gastgezin stond me al op te wachten op het vliegveld. Daarna naar mijn huis gebracht, klein maar netjes. En ik deel samen met een medestudent de zolder en we hebben een eigen badakmer. Best relaxed dus! Het lukt me niet om foto´s op de site te zetten, ik zal het binnenkort op een andere computer proberen.

Maandag voor het eerst naar school, ik heb les samen met een meisje uit Brazilie. We doen vanalles in de les, meestal beginnen we met grammatica, dan wat kletsen in het spaans, en dan liedjes of een video. Vandaag hadden we ook feest op school, de school bestaat elf jaar dus kregen we taart en hebben we met zijn allen gedanst. Erg gezellig. Heb op de vrijwilligersles op school ook vader Jacob geleerd in het spaans, dus ben dat ben ik nu aan mijn kindjes aan het leren.

Mijn kindjes zijn erg schattig! Ik ben dinsdag voor het eerst naar mijn project geweest en de kinderen vlogen we gelijk om de nek. Woensdag voor het eerst zelf wezen werken. Leuk maar wel moeilijk met mijn slechte spaans. Al vinden de kindjes dat geen probleem; zingen, dansen en spelen kan in alle talen. Als ik vader Jacob zing blijven ze maar roepen ´otra vez´, oftewel ´nog een keer´. En er is zelfs al een kindje dat gisteren per se van mij eten wilde krijgen, hoe schattig.

Mijn avonden breng ik hier vooral door in de kroeg, we maken het niet heel laat maar het is wel erg gezellig. Gisteren zijn we naar een bar geweest met live music, pearl jam muziek. Niet echt mijn ding, maar hebmijn ogen uitgekeken hoe mensen los kunnen gaan! Laten we het een bijzondere avond noemen.

Dit weekend zijn de plannen om naar Pisac te gaan, een stad met tempels en een grote markt. Ben benieuwd, heb er zin in!Laat jullie in mijn volgende verhaal weten hoe dat was!

Besos! Mylene

Reacties

Reacties

Nadine

Leuk om te lezen! Van die eigenwijsjes die van jouw perse eten willen is wel heel schattig! En elke avond in de kroeg???!! Ja past ook wel bij je toch ;) Ik wil straks wel wat spaanse liedjes leren hoor, dan kan ik ze ook weer mooi gebruiken!
Veel plezer weer... liefs

Nienke

Hee myl. Dat klinkt goed! Veel succes met het spaans leren. En pearl jam is toch niet zo heel erg ;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active