myleneinperu.reismee.nl

Ica en Nazca

Lieve allemaal,

Inmiddels zijn we vanuit Lima doorgereisd naar Ica en Nazca en we kunnen jullie meldendat we in deze steden drie geweldige dagen hebben gehad.

Na een vier uur durende reis in een mega relaxte bus vanuit Lima aangekomen in Ica, alwaar we een taxi hebben gepakt naar de dichtbij gelegen oase Huacachina. En dat is echt zoals je je een oase voorstelt, alleen maar zand met in het midden een meertje en wat bomen eromheen. Hier een heerlijk hotel met zwembad, want ja hier is het wel gewoon warm

Tongue out

´s Avonds een restaurantje opgezocht om even wat te eten en daarna vroeg naar bed. Onze wekker staat al om 6 uur want we vertrekken op Erik zijn verjaardag heel vroeg naar de Islas Ballestas. Wat zijn die mooi! We (en vooral Mylene) waren even bang dat we weinig zouden zien door de mist in de ochtend, maar aangekomen bij de eilanden trok de mist weg en konden we genieten van het aanzicht van duizenden vogels en honderden zeeleeuwen. We hebben voor het eerst pinguins en zeeleeuwen in het wild gezien, een bijzondere ervaring. Daarna nog even het dorpje Paracas ingeweest waar Erik pelikanen heeft gevoerd (zie foto).

´s Middags even gelummeld aan het zwembad waarna we zijn gaan sandbuggyen en sandboarden. Best eng, alleen het sandbuggyen al dus laat staan het boarden!Maar heel leuk om een keer te doen en we hadden een geweldige zonsondergang in de woestijn. Romantischer kun je je verjaardag niet afsluiten.

Onzetweede dag in Ica eerst een beetje uitgeslapen en ´s middags twee wijngaarden bezocht.Een informatieve middag die door de proeverijen bij allebei de wijngaarden ook erg gezellig werd.

Wink
´s Avonds de bus gepakt richting Nazca.

In Nazca hebben we vanochtend een vliegtuigje gepakt en hebben we over de beroemde nazca-lijnen gevlogen. Hoewel ze kleiner waren dan verwacht, was het erg leuk deze mysterieuze lijnen eens van bovenaf te bekijken. Al was Mylene ook erg blij dat ze weer aan de grond stond; het vliegtuig draait een rondje rond alle tekeningen zodat je een goede foto kunt maken, niet echt goed voor je maag.

Vanmiddag weer lekker relaxed aan het zwembad gelegen en we gaan zo even een restaurantje opzoeken voor we een nachtbus pakken naar Arequipa. Het plan is om tien dagen in de buurt van Arequipa te verblijven, maar hotel en activiteiten moeten nog geboekt worden. Een avontuur opzich waar we jullie de volgende keer over zullen vertellen.

Tot schrijfs! Liefs Mylene en Erik

Janneke

Hee!

Wat gaaf wat jullie allemaal doen! En fijn dat jullie nu met z'n 2-tjes zijn.. :) Heel veel plezier nog met de reis en kom maar weer snel met verhalen en foto's!

x Janneke Kleuskens (voor het geval je nog andere Janneke's kent.. ;) )

Nadine

Wauw klinkt weer kei tof allemaal! Jammer dat de zandlijnen kleiner waren dan je dacht maar zo op de foto's vind ik het er tof uitzien hoor! Veel plezier in Arequipa en tot schrijfs! x