myleneinperu.reismee.nl

Erik in Lima

¡Buenos dias!

Deeltwee van mijn reis is begonnen. Ik heb vrijdag afscheid genomen van de lieve kindjes van Mantay en zaterdag zat ik vroeg ik het vliegtuig richting Lima. Ook Erik is zaterdag aan zijn lange reis richting Lima begonnen. Hij had wat vertraging doordat de motor olie lekte en daarna maar een uur voor de overstap in Madrid had, niet echt goed voor het zenuwstelsel. Gelukkig uiteindelijk beide veilig aangekomen in Miraflores, Lima.

Hotel in Lima is heerlijk: gezellig klein, warme douche en een heerlijk ontbijt met yoghurt en eitjes. In het hotel zijn we onze vakantie gelijk goed begonnen, ik had zaterdagmiddag champgane en taart gekocht om het slagen van Erik en het begin van onze trip samen te vieren.

Zaterdagavond bij onze reisagent een citytour geboekt en dus gisteren met privechauffeur en privegids alle toeristische plekjes van Lima gezien. Eerst hebben we een rondje gemaakt door onze ´wijk´ Miraflores, waar we onder andere het ´Park van de Liefde´ hebben gezien. Daarna zijn we naarhet historische deel van Lima doorgereden, alwaar we het Plaza San Martin, het Plaza das Armas en de San Fransisco kerk met zijn catacombes hebben bezocht.Dat laatste is geen aanrader voor mensenmet claustrofobie, of voor watjes

Wink

Na de tour zelf nog even rondgelopen in het oude deel en Erikkennis laten maken met het beroemde Peruaanse drankje Pisco Sour. We hadden weinig gegeten, dus ik kan melden dat hij gelijk goed aankwam.

Toen de avond begon te vallen, hebben we het fonteinenpark bezocht. Een heel groot park met 8 verschillende fonteinen en waterorgels. Heerlijk romantisch!

Daarna veilig terug naar Miraflores waar we wat hebben gegeten. Daarna Erik erop uit gestuurd om bier te gaan halen, maar die kreeg hij niet mee. Waarom is nog steeds niet duidelijk, de kassajuffrouw kon geen engels en Erik komt in het spaans nog niet veel verder dan ijs, bier en lekker ding

Tongue out

Dus maar lekker gaan slapen zodat we vandaag fris en fruitig aan onze reis naar Ica kunnen beginnen. Hopelijk gaan we de komende dagen pinguins, zeehonden en andere waterdieren spotten. Dat laten we jullie weten in ons volgende blog!

Liefs vanuit Lima. Erik en Mylene

Nienke

Jongens! Blij dat t allemaal zo goed
met jullie gaat. Heel veel plezier met de pinguins! Dat zijn echt zulke toffe beesten :D Wie weet komen we ze hier ook nog wel tegen nu er een pak sneeuw ligt. Mooo reis en Erik vast een top verjaardag gewenst morgen! Liefs Nien en Teun x

Nadine

Hiep hiep Hoera!! Erik van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Ben benieuwd of Mylene ook vandaag weer taart en champagne voor je heeft geregeld ;) De romanticus! Joyce en ik waren helemaal verbaasd door die romantische dingetjes!! Goed bezig! Geniet er maar lekker van! Veel plezier! Liefs

paul

Nou nou nou wat een romantiek Had ik niet helemaal achter jou gezocht Mylene. Fijn dat jullie weer samen zijn. Erik van mij nog dikke felicitaties voor het slagen en je verjaardag. Geniet samen van een mooie tijd in een bijzonder land.
Erik,dat je er nou nog te jong uit ziet om bier te mogen kopen ga je pas over 20 jaar waarderen ik krijg het ook pas sinds een jaar of 4 zonder I.D.